ایجاد پایگاه تخصصی وقف و نذر در کتابخانه دیجیتال رضوی 
کد خبر: 4027070
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

ایجاد پایگاه تخصصی وقف و نذر در کتابخانه دیجیتال رضوی 

پایگاه تخصصی وقف و نذر از سوی کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی ایجاد شد.

 پایگاه تخصصی وقف و نذر در کتابخانه دیجیتال رضوی به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از گنجینه رضوی، مهدی کریمی؛ مسئول امور سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال آستان قدس رضوی با اشاره به ایجاد پایگاه تخصصی وقف و نذر در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی اظهار کرد: این پایگاه اطلاعاتی مجموعه‌ای بالغ بر 1300 منبع از جمله نسخه خطی، چاپ سنگی، کتاب چاپی، مقاله، سند، عکس، فیلم، بریده جراید، کتاب الکترونیکی، نشریه و غیره را در زمینه وقف و نذر در اختیار دارد که به ‌صورت روزانه در حال به‌ روزرسانی است.

وی «حاشيه ‌برشرايع الاسلام از کتاب وقف تا ديات مربوط به قرن دهم هجری قمری»، «وقف‌نامه مربوط به قرن 13 هجری قمری»، «مرآه العقول شرح اصول الکافی به ضميمه صورت وقف نامه‌های موقوفات مشير السلطنه مربوط به اویل قرن 14 هجری قمری» را برخی از عناوین منابع بارگذاری شده در این پایگاه عنوان کرد.

مسئول امور سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال آستان قدس رضوی جست‌وجوهای ساده و پیشرفته، مطالعه آنلاین منابع دیجیتال، امانت دیجیتال و تحویل مدرک را برخی از امکانات این پایگاه تخصصی برشمرد.

وی با بیان اینکه دسترسی به منابع موجود در این پایگاه تخصصی بر اساس قوانین کپی رایت است، افزود: پژوهشگران و عموم علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این پایگاه می‌توانند به درگاه اینترنتی digital.aqr.ir و یا به ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی در سراسر کشور مراجعه کنند.

کریمی ابراز کرد: امکان دسترسی به منابع کتابخانه دیجیتال رضوی، با رعایت قوانین ملی و بین‌المللی به‌صورت عمومی در بستر وب، یا دسترسی محدود در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی فراهم است.

انتهای پیام
captcha